DNC Chair on the Negative Impacts of the Republican Tax Plan on Latinos

House Republicans are set to force a vote on their tax plan tomorrow without allowing any amendments, – and this bill would be disastrous, especially for middle-class families. DNC Chair, Tom Perez released the following statement:

“I used to work on the back of a trash truck to help pay for college. I know garbage when I see it. And the Republican tax plan is a dumpster fire.

“This bill was written for Donald Trump’s wealthy friends on Wall Street, not for American families – and especially not Latino families. Republicans want to give massive giveaways to the richest corporations and individuals at the expense of the middle class, including millions of Latino families. The Republican tax scam would take away the child tax credit from nearly 4 million Latino children. 4 million Latino-owned businesses would receive no benefit from the proposed corporate tax reductions. And Republicans want to pay for their tax bill by cutting trillions of dollars from programs Latino families rely on, like health care and education. One in three nonelderly Americans insured through Medicaid are Hispanic, and we should be fighting for their health care – not raiding it to give millionaires and billionaires another tax cut.

“Democrats believe that we should reform our tax system to work better for the middle class, not Wall Street bankers. And we will fight tooth-and-nail to make sure this bill never makes it to Donald Trump’s desk.”

Previo al voto forzado de los republicanos de la Cámara de Representantes de un plan tributario que sería desastroso, especialmente para las familias de clase media, el Director del Comité Nacional Demócrata, Tom Pérez, realizó las siguientes declaraciones:

“Yo trabajé en un camión de basura para ayudar a pagar mis estudios y reconozco la basura cuando la veo. El plan tributario republicano es pura basura.

“Este proyecto de ley fue escrito para los amigos ricos de Donald Trump en Wall Street, no para ayudar a las familias estadounidenses y mucho menos a las familias latinas. Los republicanos quieren darle grandes recortes de impuestos a las corporaciones y a los más ricos a expensas de la clase media, incluyendo a millones de familias latinas. La estafa tributaria de los republicanos quitaría el crédito tributario por hijo que ayuda a millones de niños latinos; 4 millones de pequeñas empresas de latinos no recibirían ningún beneficio de las reducciones de impuestos corporativos; y los programas con los que cuentan nuestras familias como el Medicaid, que provee de servicios de salud a uno de cada tres Hispanos no ancianos, serían reducidos significativamente. Todo esto, para pagar por los recortes de impuestos para quienes no necesitan nuestra ayuda.
“Los demócratas creemos que debemos reformar nuestro sistema tributario para que funcione mejor para la clase media, no para los banqueros de Wall Street y seguiremos trabajando sin descansar para asegurarnos de que este proyecto de ley nunca sea aprobado y convertido en ley por Donald Trump“.